Autopäevik. Škoda Octavia kulukas aastalõpp 1

Töökindlusele pole jätkuvalt midagi ette heita, kuid muud kulutused on nõudnud sadu eurosid.

Autopäevik. Škoda Octavia kulukas aastalõpp

Ei saa öelda, et ma oleks lamellrehviusku, sest mu eelmistel autodel on olnud nii neid kui ka naastrehve, kuid viimasel ajal olen talverehvide ostmisel hakanud lamellrehve eelistama küll. Põhjuseid on kaks. Esiteks vaiksem sõitjateruum: pehme seguga lamellrehvide puhul on auto talvel isegi vaiksem kui suvel. Teiseks põhjuseks on peamiselt Tallinnas liiklemine, kus põhimõtteliselt pole naastrehvi kunagi vaja. Kui ma elaksin maapiirkonnas, kus kiilasjää käib igaaastase talvise elu juurde, oleks eelistus muidugi teistsugune. Lõppude lõpuks, kui vaadata, kui lumevaene on olnud tänavune hilissügis (nagu ka eelmisel ja üle-eelmisel aastal), olnuks naastrehvide ostu õigustamine läinud iseenda jaokski keeruliseks. No mis ma sest asfaldist ikka freesin!

Lamellrehvi pahupool on aga mustri kiire kulumine. Uue jooksu lamelle olin sunnitud ostma minagi, sest eelmistest polnud enam piisavalt palju järel, et nendega veel ühele talvele vastu minna. Samas on ju see Octavia vaid kahe aasta vanune. Pole ilmselt mingi ime, kui ühe jooksu naastrehvidega sõidetakse kolm-neli talve, mõni võib-olla isegi kauem. Teisalt pean eelmiste talverehvide kulumise pärast endale veidi tuhka pähe raputama, sest vahetus suverehvide vastu jäi kahel eelmisel aastal liiga hiljaks ehk venis juba otsapidi suvesse. Miks see nii juhtus? Väga inimlikel põhjustel. Kuna lamellrehvidega võib aasta läbi sõita, ei viitsinud ma aprillis igaaastase rehvivahetusbuumi ajal end selle teemaga vaevama hakata, aga kui rehvivahetus taas meelde tuli, valitsesid väljas juba suvised temperatuurid, mis lamellrehvi kiirele kulumisele agaralt kaasa aitasid.

Nii ei jäänudki üle muud, kui tänavu oktoobris uus jooks talverehve osta. Valisin head, aga pigem soodsa hinnaga Sava rehvid (ilmselt vaese mehe Goodyear, rehvimüüja väljenduses aga palju paremini kõlavalt ehk eelmise põlvkonna Goodyearid), mille jooks maksis 288 eurot. Esimese kogemuse järel võib lume peal sõites valikuga rahule jääda, kuid vihmamärjal asfaldil need kõige paremad pole. Võib-olla oleks pidanud südame kõvaks tegema ning ostma veidi kallimad ja talverehvitestides kõrgeimatele kohtadele platseerunud rehvid, kuid pea kaks korda kõrgem hind näis ostu hetkel olevat liiast – käsi ei tõusnud nii suurt summat Octavia rehvide eest maksma ja oligi kõik.

Järgmine Octavia ülalpidamiseks vajalik kulutus pole enam samuti mägede taga. Ilmselt uue aasta hakul, aga võib-olla ka selle aasta lõpus tuleb teha 60 000 kilomeetri hooldus. Nii-öelda tavapärasest õli- ja filtrite vahetusest on see kallim selle pärast, et siis lähevad vahetusse ka süüteküünlad. Seitsmekäigulisel kuiva siduriga DSG-käigukastil margiesindus õlivahetust ette ei näe. Hoolduse maksumus peaks jääma orienteerivalt 350 euro lähistele eeldusel, et mingeid lisatöid juurde ei tule. Oma kõrva ja muude meelte järgi auto praegust seisukorda hinnates Octavia hetkel küll mingeid muid ootamatuid investeeringuid ei vaja.

Lõpetuseks hobiautodest: nii Jaguar kui ka Žiguli on leidnud kuiva koha garaažis ja ootavad seal kevadet. 2017. aastal sai hobiautohooaega alustada juba poolest märtsist, nii et loodetavasti ei veni talvine periood ka tänavu tüütavalt pikaks.

Kristjan Ojang

Škoda Octavia, 2015. a, bensiin, 150 hj, esivedu, hind u 17 000 eurot

Periood: juuli – september

Läbisõit perioodil: 6530 km

Kütusekulu: 6,5 l / 100 km

Kulu kütusele: 503,58 €

Liising + kasko: 1019,22 €

Muud kulud: 438,56 €

Kilomeetri hind: 0,30 €

Kilomeetri hind testi algusest: 0,23 €

05.01.2018 18:00
Toimetuse autod

Kommentaarid

Ulmet 1 kuu 2 nädalat tagasi
Mitte Škoda Octavia pole kulukas, vaid sa ise tekitasid selle kulu oma vale valiku ja vale kasutusega.

© auto24 AS. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.