Suurem, aga endiselt reibas Touran

Uus Volkswagen Touran on eelkäijast märkmisväärselt suurem, kuid sõidab vähemalt sama vilkalt kui varasem mudel.

Suurem, aga endiselt reibas Touran

Volkswageni mahtuniversaalide seas Caddy ja Sharani vahele asetuv Touran on 4,53 meetrit pikk, seega eelkäijast 13 sentimeetrit pikem ja ka 11,3 sentimeetrit pikema telgede vahega (2,79 m). Miks see on nii oluline? Need lisasentimeetrid koos nutika ruumikasutuse ja ulatuslikult reguleeritava keskmise reaga muudavad Tourani seitse istet täiskasvanutele kasutatavaks ja see ei ole kompaktsete mahtuniversaalide seas sugugi nii tavaline. Kolmandas istmereas sõitjatele lisandus 5,4 sentimeetrit jalaruumi ja 1,3 sentimeetrit pearuumi. Taustinfoks ja vahemärkuseks: Tourani saab ka viieistmelisena.

Ei, kindlasti ei ole Tourani kolmas istmerida teab mis mugav, aga sadakond kilogrammi kaaluv keskmist kasvu meesterahvas mahub sinna ära ka siis, kui teine samasugune teises reas istub ja oma istet veidi ettepoole nihutab. Sellised sajakiloste meeste suuremad seltskonnad liiguvad aga tavaliselt 15 aastat vanade Chrysler Voyageridega, mitte uute Touranitega. Märksa tavapärasemas olukorras, kus tuleb autosse mahutada näiteks lapsed, vanemad ja vanavanemad, saab Touran hästi hakkama.

Kui viimane istmerida kokku klapitud või seal istumas väiksemad tegelased, jagub keskmisse ritta jalaruumi lahedalt. Loomulikult kahaneb kõigi istmete kasutamisel pakiruum pisikeseks (137 l), kuid küllap enim ettetulevas olukorras, kus viimane rida põrandas peidus, mahub autosse laeni laadides ligi kuupmeetri jagu kraami. Kui ka keskmine rida maha voltida, saab Tourani laadida 1,8 kuupmeetri mahus pakke.

Panipaiku leidub palju, isegi kolmanda istmerea käetugedes, rääkimata istmealustest sahtlitest, laegastest laes ja armatuurlaual ning tavalistes kohtades nagu esiistmete käetoes jms.

Ei ole põhjust pikemalt peatuda enesestmõistetaval, ehk et juhiabisüsteemide ja kõiksugu muude elektrooniliste seadmete-võimaluste hulk on moodsal Volkswagenil suur ja peaks rahuldama ka kõige rajuma „striimija” enda jaoks rohkem või vähem vägisi välja mõeldud vajadused.

Hoolimata kasvanud pikkusest ei muutunud Tourani disain sugugi kohmakaks, sest veidi lisandus laiust, aga samas kahanes kõrgus. Seega istub uus Touran teel varasemast sportlikuma hoiakuga, kuid jah, mingit mängulisust ei leia sellest autost ka luubiga otsides.

Mootorivalik koosneb kuuest võimalusest, bensiini- ja diiseljõuallikate hulk jaguneb võrdselt ning nende võimsus jääb vahemikku 110–190 hobujõudu. Käigukastivalikus leidub kolm varianti: kuuekäiguline manuaalne ning kuue- ja seitsmekäigulised automaatse vahetusega DSG-käigukastid.

Prooviauto pani liikuma seitsmekäigulise DSG-käigukastiga kombineeritud 150hobujõuline, 1,4liitrise töömahuga ja turboga täiendatud bensiinimootor. See pakub 250njuutonmeetrist pöördemomenti vahemikus 1500–3500 pööret minutis ning esineb tõepoolest väga paindlikult. Kooslus automaatvahetustega käigukastiga on peenlihvitud: kiired ja samas sujuvad vahetused toimuvad vaimustavalt täpse ajastusega. Tulemus: Touran sõidab sujuvalt, samas reipalt ja päris ökonoomselt. Tehaseandmete 5,4liitrine kütusekulu jäi Autolehe prooviringil siiski kättesaamatuks. Lamellrehvidega ning nulli ringis kõikunud temperatuuriga kujunes linna- ja maantee segasõidu tulemuseks 6,7 liitrit sajale kilomeetrile.

Pooleteisetonnise tühimassiga Tourani sõiduomadused on hästi tasakaalus, Touranit iseloomustab selge ja konkreetne käitumine, kuid samas suudab sõiduk olla ka mugav. Eraldi kiitust väärib roolisüsteem, mis mahtuniversaalide seas on üks paremaid: puudub kunstlikult tekitatud „sportlikkus”, mis tihtipeale tähendab lihtsalt rasket rooli, mitte head tunnetust. Tourani rool on loomulik, täpselt mõistetava keskkohaga ja selge tagasisidega. Tasakaalus vedrustus ja roolisüsteem tähendavad mõistagi pingevaba sõitu ka pikematel teekondadel.

Tourani hinnakiri algab 20 753 eurost ja ulatub 30 927 euroni lisavarustuseta auto puhul. Esimesena nimetatu on viiekohaline, liigub 1,2liitrise 110 hobujõudu arendava bensiinimootori toel ja evib üsna nappi varustust ning viimane 150 hj diisli ning automaatkäigukasti ja rikkaliku varustusega.

Väga detailsesse hinnavõrdlusse ei luba loo maht langeda, aga Touran kuulub klassis pigem kallimate hulka. Samas ei ole Touran kindlasti mitte kõige kallim, näiteks Peugeot 5008 saab soodsamalt, kuid BMW 2. seeria Gran Tourer maksab rohkem.

Avaldatud: 21.03.2016

Hinded

Hind Varustus Disain Viimistlus Praktilisus Juhitavus Mugavus Dünaamika Ökonoomsus Turvalisus

Kokkuvõte

Igas mõttes tasemel mahtuniversaal: sõidab hästi ja mahutab palju.

Tehnilised andmed

Hind26 389 eurot
MootorR-4 otto, turbo, 1395 cm3
Võimsus110 kW (150 hj)
Pöördemoment250 Nm
Käigukast7 käiku, automaatne
Tippkiirus209 km/h
Aeg 0 - 100km/h8,9 s
Hooldevälp.
Kütusekulu(l/m/k)6,5/4,8/5,4 l / 100 km
Garantii3 aastat või 100 000 km

varustus

ESPolemas
Esitulede pesurid-
Eesmised udutuledolemas
Valuveljedolemas
Peeglisoojendusolemas
Istmesoojendus-
Konditsioneerolemas
Juhiistme kõrguse reguleerimineolemas
Kiirushoidikolemas
Vihmasensorolemas
Raadioolemas
Bluetootholemas
AUX-sisendolemas
Turvapadjad9
El. aknad4

Kommentaarid